Παρουσίαση και ανάλυση έργου του φωτογράφου Eikoh Hosoe. Επιμέλεια: Θεανώ Χαλιώτη

 

Ο Eikoh Hosoe είναι Ιάπωνας φωτογράφος και σκηνοθέτης που εμφανίστηκε στο πειραματικό καλλιτεχνικό κίνημα της Ιαπωνίας μετά τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο.

Είναι γνωστός για τις ψυχολογικά φορτισμένες εικόνες του, εξερευνώντας συχνά θέματα όπως ο θάνατος, η ερωτική εμμονή και το παράλογο.

Ενταγμένος στο μεταπολεμικό ιαπωνικό ζύμωμα, ο Eikoh Hosoe πήρε μια κάμερα στα 15 του χρόνια και έγινε ένας από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής του, παράγοντας φλεγόμενες, σουρεαλιστικές, εξπρεσιονιστικές εικόνες που εστιάζουν στο ανθρώπινο σώμα και στον άνθρωπο. «Για μένα η φωτογραφία μπορεί ταυτόχρονα να είναι καταγραφή και ένας καθρέφτης ή παράθυρο της αυτο-έκφρασης», λέει.

Μαζί με τον Shomei Tomatsu και άλλους σύγχρονους, ίδρυσε το πρακτορείο VIVO (1959-61), διαδίδοντας μια νέα προσέγγιση στη φωτογραφία, ενώ άλλοι αποτύπωναν τη ζωή στους δρόμους στις κατεστραμμένες πόλεις της Ιαπωνίας.

Ο Hosoe δούλεψε κυρίως στο στούντιο του, φτιάχνοντας ωμές εικόνες του σώματος, που στόχευαν να διεισδύσουν πέρα από το δέρμα για να τραβήξουν την καρδιά και το μυαλό.